18 Ağustos 2016 Perşembe

Çerçeve Severiz (diy proje)

Evet önceki yazımdan biliyorsunuz , yeni evlendim. "yeni yeni" diyorum ama şaka maka 1 seneyi devirdik resmen. (evet resmen resmiyette nikah tarihimiz 08 Ağustos, düğüne birkaç günlük kaldı ) Malum evdir, eşyadır , düğündür, gelinliktir , düğündeki çiçektir böcektir , ev 1 senede anca kendine geldi. Hatta ve hatta işden ayrıldıktan sonraki süreçte 1 senede olmadığı kadar OLDU ev :)

Bilmem sizinde öylemi ama evde yaşamak için gerekli şeylerden en son aydınlatmalar oldu bizim. Hatta hala mutfak ve balkonda birkaç eksik daha var. Artık hayati şeyleri geçtikten sonra iş biraz zevk , biraz lüks birazda erkeklere göre "gereksiz" dekorasyona geliyor. Ama olur mu hiç ev vazosuz efenim iki objesiz , duvar resimsiz (hem düğünde o kadar fotoğraf çekildik boşa mı gitsin yağğnii )

işte boş duvarımız 


Pintereste "wall decoration" (linke tıklayıp benim ilham aldıklarıma bakabilirsiniz) yazıp saatlercemi dolaşmadık. Tabi adamlar yapıyor , gavur yapıyor be kardeşim diyerek hep bu işi sona erteledim. Ama artık yumurta kapıya dayandı. Burada bahsettiğim yumurta 1 sene içerisinde davet edemediğimiz misafirlerimiz oluyor :) Şimdi duvarlar boş mu kalsın , Peline bak instagramda paylaşmasını biliyor 2 resim asamamış duvara mı desinler ? İşte bende tam da bu yüzden yaklaşık 9-10 ay önce aldığım ve dolabın en erişilmez noktasına kaldırdığım çerçeveleri buldum. Ponçik Beyimizin birkaç zararını nasıl tamir ederim diye düşündüm. Çerçeve ölçülerini aldım ve internet aleminde hem salonumuza hemde benim zevkime uyan grafikler aramaya başladım.

çerçevelerimizin başını bekleyen Ponçik Bey

Özellikle pinterestte gerçekten inanılmaz çok kaynak bulabiliyorsunuz bunla ilgili. Ben genel olarak "free printable wall art" şeklinde arattım. Birkaç kaynak pinterestten bir tane de etsy den grafik buldum. Fakat bulduğum foto adetleri çerçevemden fazla olunca bir kaç tanesini de kanvas tablo yaptırırım diye düşündüm.

Elimde 8 çerçeve ve 10 fotoğraf oldu böylelikle. İsteyen olursa indirin diye aşağıya ekliyorum grafikleri. ps: sadece jpg formatında olanları ekleyebiliyorum pdf için isteyenlere mail atabilirim.



Herhangi bir copy center da bastırabilirsiniz. Ben ailemizin copycisi sayılan Kozyatağı'ndaki Görsel Copy 'de yaptırdım. Gerçekten makineleri çok iyi ve mail attıktan 2 saat sonra hazırlayıp bana haber veriyorlar , bende gidip alıyorum. Özellikle ilk defa kanvas yaptırdım çok başarılılar bu konuda.

Hangi resmin hangi çerçeveye olacağını zaten basım aşamasına gelmeden copye boyut iletirken karar vermiştim. Ama esas sıkıntı çerçeve yerleşiminde. Genel olarak simetri takıntısı olan bir insan değilim, hatta bu pinterestteki şahane örneklerdeki karışık düzenlerden yapmak istiyordum. Ama bendeki bu kararsızlıkla bu nasıl olacak. Yine imdadıma pinterest yetişti. Frame placement yazarak bir çok örneğe ulaşabildim.






Elimde 3 adet büyük (30x40) 2 adet küçük (8x12 , 10x15 ) ve geri kalanda orta boyda (20x29 13x18) çerçeveler var ve karışık bir düzen olsun istiyorum. Hatta aralara ayna ve harf de koymak istiyorum , ama yapıştıracağım ve tek bir şansım var. Çünkü her ne kadar çerçeve için olan çift taraflı bantların ambalajlarında duvardan kolayca çıkar yazsa da HAYIR EFENDİM ÇIKMIYOR. Yılbaşında duvara astığım ışıklardan arda kalan bantlar 9 aydır bizimle birlikteler ve amaç biraz da onları kapamak.

 Ponçik den şüphelendiğim bir iz vardı bu çerçevenin üzerinde. 3 lü takımın bir parçası olan bu çerçeveyi severek aldım atmak da istemiyorum. Bende her genç kızın çeyizinde bulunan silikon yapıştırıcısıyla bir şeyler yapıştırayım bari dedim. Ve evde fazlaca bulunan yapay çiçeklerle ortaya karışık bir diy çalışması oldu.






Pinterestteki yerleşim örneklerinden büyük çerçeveleri çok uzaklaştırmadan ama aynı hizada da olmayacak şekilde ve aralara da kalan daha küçük olanları serpiştirerek asmam gerektiğini öğrendim. Saolsun babam bana yardıma gelmişti bu zorlu görev için. Kızının ne kadar kararsız olduğunu bildiği için önce yerde yaptığım denemeleri sabırla bekledi. Sonunda baktı ki Pelin karar veremiyor. Biz ortaya ne koymak istiyorsan önce birini yapıştıralım sonra gerisi gelir dedi. İyiki de dedi!


deneme yapmak da fayda var (Ponçik Bey kedi resmine bakarken :) )


Tabiki ilk olarak Roma'yı yapıştırdık
Sonra diğer büyüklerin az çok nerede olması gerektiğine karar verdik. Tabi aralara asılacak çerçevelerin boyutuna da dikkat etmek gerekiyor. Ama önce büyüklere karar verirseniz ve genel olarak çerçevelerin nasıl bir düzende olması gerektiğine bakarsanız. Mesela benimki büyükçe bir dikdörtgenin içine serpiştirilmiş şekilde. Siz oval , dikdörtgen , kare gibi hayali büyük bir sınır çizerseniz , duvarda çok dağılmamayı başarmış olursunuz.

Ben yapıştırmak için Pattex Fix kullandım. Paketinde sarı renkli 10 adet bant bulunuyor. Ambalajında kolaj çıkar yazsa da inanmayın ben bir kaç kere çıkardım taktım baya baya duvardan sökemedim. Tekrardan yama prensibine dayanarak izi kapamaya yönelik yerleşime gittim. Bıçakla sökebilirsiniz diyor ama bizim duvarlardaki boyayı söküyor , bir faydası yok bıçağın. Ama inanın sağlam yapışıyor. Çerçevelerin hepsi ikea , hatta evin hepsi ikea  :) (ilerde evle ilgili bir post da yazacağım.) Yani genel olarak çok ağır çerçeveler asmadım , ama tek sarı bandın 2 kg taşıyabileceği yazıyor üzerinde. Benim altın çerçevemin ön kısmı gerçek cam.Onu bile çok sağlam bir şekilde taşıdı , ileriki zamanlarda göreceğiz tabi sağlamlığını.



Ve ta taaaaa. İşte 1 senedir boş duran duvarın son hali. Bir kaç ufak dokunuş daha yapacağım ve sanırım bu yazı son dokunuştan önce yayınlanmış olacak. Eklemeleri küçük bir editle paylaşacağım.





Aferim Pelin çok çok güzel oldu



Konuyla ilgili sorularınız için yorum bırakabilir yada mail atabilirsiniz. Beni sosyal medya hesaplarımdan takip etmeyi ve yazıyı beğendiyseniz paylaşmayı unutmayınız :)

Haydi herkese keyifli yapıştırmalar :)



2 yorum:

  1. Koltuk takiminizdan memnun musunuz?

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar,

    Yorumu çok geç gördüm kusura bakmayın ama 2022de de hala aynı koltugumuz duruyor, gayet memnunuz. sadece ek kılıf alarak yeni evimizde rengini değiştirdik :)

    YanıtlaSil